AUTOMAAT
Leonard DS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 05-05-2024

Gepost: 05 mei 2024 11:53 PM

Ik heb een DS3 E-HDI CHIC uit 2012 met een semi-automaat, egs. Hij rijdt uitstekend, tot nu toe al 300.000 kilometer op de teller, maar de laatste tijd heb ik af en toe een probleem met de versnelling: bij vaart minderen (stoplicht of een rotonde) en afremmen komt er soms een waarschuwingspiep, vervolgens brandt het lampje ‘service’ en bij gas geven gaat de auto bokken en stoten zonder verder vooruit te komen. De motor slaat niet altijd af, maar het is onmogelijk verder te rijden door het horten en stoten van de auto en versnellingsbak. Als ik de motor even afzet, een paar minuten pauzeer en weer opstart is niets aan de hand en is het lampje ‘service’ uit. Dit kan zich een aantal malen herhalen bij de volgende afrempogingen, dus het is niet veilig rijden. Bij de garage kan men wel uitlezen dat er een storing in het motormanagement en de versnelling is geweest, maar men slaagt er niet in het probleem te verhelpen. Weet iemand een oplossing ?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3545
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 06 mei 2024 09:48 AM
  [ # 1 ]

Dan zou je toch wel willen weten welke storing ?
Hoe hebben ze dat uitgelezen ? Een “algemeen” tool komt veel minder “diep” dan de Diagbox van Citroen.
Lijkt me dat de “computer” even niet weet wat te doen door foute informatie, en dat is dan vaak een sensor, maar het kan ook dat zijn dat hij en een versnellingen blijft hangen of zo. De schakeling van de bak zit “vast” aan het motormanagement om soepel te schakelen.
Maar zonder specifiek foutiformatie is dat moeilijk, tenzij er hier nog iemand is die exact hetzelfde probleem had met een EGS.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook